Het verdriet van Komrij

november 24, 2010

Sinds een paar dagen heb ik er een zapmoment bij. Zodra het Sterspotje van Selexyz in beeld komt, ben ik weg; ik kan het niet aanzien. Picture this: een zonderling in pak, worstelt zich langs een overvol zonnige strand en houdt op de boulevard halt bij een kledingboetiekje. De man trekt een kanariegeel T-shirt met het opschrift ‘I am in Salou bitch!’ uit een rek en houdt het duidelijk leesbaar voor zich. De eenzame misplaatste vervolgt zijn dwaaltocht langs diverse attracties, waaronder een midgetgolfbaan, een krijsende ‘bitch’ op een mechanische rodeo-stier en gierend kermisvermaak. Om geheel ontredderd afgevoerd te worden in een verder leeg toeristentreintje. En dan zie ik het: Gerrit Komrij! Hoeveel treurigheid kun je in één reclamesportje bij elkaar verzinnen? Hoeveel geldnood moet je als gerenommeerd schrijver en ex-dichter des vaderlands wel niet hebben om jezelf zo te grabbel te gooien? Was er dan niemand om mijn held der letteren tegen zichzelf in bescherming te nemen?
Goed, dan doe ik het zelf wel. Ik begin hier en nu de actie ‘Haal Komrij van de treurbuis’.
Kijk hier naar het Selexyz-spotje. Steunbetuigingen kunt u kwijt op info@soeverein-magazine.nl onder het motto: Bespaar Komrij het leed dat Selexyz heet.
Doen! Komrij is toch al betaald.

Renée Vonk
Redacteur Soeverein

Geef een reactie

