Reisbureau Hilversum

november 24, 2010

Zie dat de koers van het aandeel Air France-KLM behoorlijk gestegen is op de Amsterdamse Effectenbeurs.
Verbaast me niks, na een weekje publieke omroep kijken. Dan weet je weer dat de beste klant van die luchtvaartfirma de Nederlandse publieke omroep is. Voor extreem veel rare programma’s (van Spoorloos tot Pelgrims) worden extreem veel tickets gekocht. Een pelgrim op een ezeltje naar Jeruzalem? Ook de EO reist liever business-class.
Iets van budgetbewaking telt niet in Hilversumse kring, de belastingbetaler dokt toch wel. Want die kan niet anders, volgens de wet.
’t Zal mij benieuwen of de publieke omroep echt minder belangstelling trekt als er straks 200 miljoen bezuinigd is. Niet dat ik geloof dat het zover komt. Maar wie weet, leveren de Gooise ‘creatieven’onder financiële druk goedkopere en toch veel spannender programma’s.

Peter Hooft
Redacteur Soeverein

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: