Kinder-TV

januari 28, 2011

Ik ben kindermoe. Je kunt de TV niet aanzetten of er dart weer onmondig grut over het scherm. Nee, ik heb het niet over kinderprogramma’s, ik heb het over televisie voor volwassenen en over programma’s waarin deze larven niets te zoeken hebben. Een potje voetbal? Bij het betreden van het veld hangt aan elke spelershand een koter. Shot van de tribune? De camera blijft seconden lang hangen bij oninteressant klein spul. Rellen in Tunesië of Egypte? Er wordt ingezoemd op zuigelingen en peuters in oorlogskleuren die het zicht op de realiteit belemmeren. Straatinterviews? Het kleine gespuis wordt het eerst naar de mening gevraagd, óók als het over -ik noem maar wat- politiek, moord of de sharia gaat. En god mag weten waar het goed voor is. Kan tijdens de serieuze uitzenduren dit onnozele getrut asjeblieft achterwege worden gelaten? Ik kan er niet meer tegen dat elk ‘normaal’ programma moet worden ‘verluchtigd’ met ‘vertederende’ beelden van minimonstertjes die hoe dan ook niets te melden horen te hebben. Als ik een uurtje met onbenul wil vullen kijk ik wel naar Zeppelin, of een ander bedoeld kinderprogramma. Nou ja, als ik gedwongen word dan; vooralsnog ben ik daar te kindermoe voor.

Adeline de Lazaine Coulander
Medewerker Soeverein

Geef een reactie

