Mubarak en Beatrix doen aan dierenmishandeling

februari 3, 2011

Te Caïro worden nu op het Vrijheidsplein paarden en kamelen ingezet. Naar men zegt door de aanhangers van het oude bewind.
Zelfs als ik in beginsel niet zo’n probleem had met de hoogbejaarde heer Mubarak zou ik nu zijn overgelopen. Men misbruikt dieren niet bij een revolutie of wat daarop lijkt. Ook de Nederlandse politie en bijvoorbeeld de Majesteit (op Prinsjesdag) aarzelen geen seconde een werkelijk edel dier als het paard als wapen tegen demonstranten, oproerkraaiers of echte revolutionairen te gebruiken.
Alsof die dieren een spandoek kunnen lezen. Van kamelen weet ik niets, maar ik ken hoogst intelligente paarden die op de rem zouden trappen als ze beseften welke foute rol hun was toebedeeld.
Kamerleden als Thieme en Gaus kijken nu misschien ook naar de tv, beelden uit Egypte. Hopelijk zien ze er aanleiding in voor te stellen het politiepaard op grond van dierenmishandeling te verbieden. En de Majesteit gaat voortaan maar met een gepantserde BMW naar de Ridderzaal om de Troonrede voor te lezen. Die Gouden Koets is achterlijke flauwekul en het scheelt bovendien belastinggeld als er voortaan geen paarden meer op het strand van Scheveningen zogenaamd ‘getraind’ moeten worden in het terugkoppen van rookbommen.

Peter Hooft
Redacteur Soeverein

2 Responses to “Mubarak en Beatrix doen aan dierenmishandeling”

  1. Peter Says:

    Waarom bedenk ik dit soort waarheden niet en ga er tegen te keer?

  2. Else Says:

    Elke keer als ik die arme paarden zie galopperen door Cairo heb ik medelijden met die dieren. Ook met die arme kamelen hoor! Die dieren hebben er niet om gevraagd om ingezet te worden op die manier. Ik ben notabene donateur van paardenhospitalen, o.a. in Luxor! Maar dat Beatrix haar dieren mishandelt…. nee, dat geloof ik niet. Gisteren zag ik nog door mijn straat in Den Haag een vierspan prachtige, glanzend zwarte paarden voor een trainingskoets rijden. In de zon. En ik dacht: hoe mooi kan het leven zijn. Ik krijg namelijk niet het idee dat die beesten daar voor die koets het erg zwaar hebben. Dat ze moeten trainen met rookwolken en vuurwerklawaai: ach, een hond moet je ook laten wennen aan dit soort dingen, en dat is toch ook geen dierenmishandeling?


Geef een reactie

