Voor wie de toto wil winnen

mei 13, 2011

Meestal lig ik tegen die tijd al lang op bed maar gisteren besloot ik even te kijken naar de inzending van ons land naar het Eurosongfestival. Namens Nederland zag ik drie Volendamse jokers. Tenminste, ik neem aan dat die J van de zangers voor Joker staat.
Gekleed in een bij Zeeman in de uitverkoop gescoord pak, ongestreken, en op geleende schoenen van de clown Bassie zong en danste de Nederlandse inzending alsof er een spotgoedkoop bandje was ingehuurd voor het 50-jarig huwelijksfeest van een tante en een oom aan wie iedereen altijd al de pest had. Het commentaar van volksheld Jantje Smit die bijna klaarkwam toen hij zijn dorpelingen zag optreden, bevestigde mijn mening dat ook Jantje het spoor geheel bijster is.
We lagen er natuurlijk weer uit, en zolang we dit soort minkukels naar een songfestival afvaardigen, dan weet je dat meedoen het hoogst haalbare is.
Na deze vriendelijke inleiding neem ik even de toto voor komende zondag met u door.
Eerst een zekerheidje: FC Twente wint zondag in de ArenA.
Ajax mist eenvoudigweg de ervaring en de fysieke kracht om zo’n beslissende wedstrijd naar zijn hand te zetten.
Geen vedettes, geen spelers die het verschil kunnen maken, wel veel talent, maar dat zal echt onvoldoende blijken.
De enige echte onzekerheid is arbiter Pieter ‘Blinde’ Vink, de marchandeur. Zoals altijd zal hij zichzelf wel weer veel belangrijker achten dan de spelers.
Maar toch goed nieuws voor Ajax: PSV verliest in Groningen en dan mag Ajax dus in de zomer tegen Dukla Praag of zo’n andere Oostblokclub trachten zich te plaatsten voor de Champions League.
AZ gaat een punt meenemen uit Utrecht en plaats zich ook direct voor de Euro League.
Helaas zal de overwinning van Excelsior bij Vitesse net niet voldoende zijn om de nacompetitie te ontlopen.
Feyenoord blijft ook met lege handen achter, want Heracles gaat van ADO winnen. Dus mag men uithuilen en het volgend seizoen opnieuw proberen.
Roda slacht Heerenveen dat echt aan renovatie toe is. Met al deze informatie op zak kunt u naar uw sigarenboer lopen en een gokje wagen.
Neem wel in overweging dat ik zelden of nooit een prijs win. Geen schoonheidsprijs, geen voetbalprijs.

Peter van de Rijt
Sportcommentator Soeverein

One Response to “Voor wie de toto wil winnen”

  1. Soeverein Says:

    Via redactie-email:

    Hallo Peter,
    Songfestival is altijd al bezeikte boel geweest. Daar kijk ik nooit naar. Nederland moet gewoon niet meer mee doen klaar. Over zondag Ajax-Twente ben ik niet met u eens. De naam Twente moet je laten vallen in Villareal en ze lachen zich rot van plezier. Twente moet beter zijn dan Barcelona als ik vd Gijp en Derksen 2 bedweters afgelopen maandag in programma VI hoorde praten. Wat zijn die 2 anti Ajax daar wordt je niet goed van. Iedere Ajacied had zich afgelopen maandag liggen ergeren. Ook ik want effe na 21.05 uur had ik de tv afgezet. Zoveel lulkoek en dom gelul heb ik zelden in één half uur gehoord. Derksen zei Twente had Ajax laten komen in de verlenging. Nee Johan Ajax was gewoon de betere in de verlenging. Maar dat krijg je helaas je strot niet uit.
    Ik zeg dat Ajax morgen gaat winnen. In een uitverkochte Arena een sfeertje als tegen Kiev zal Ajax morgen Twente verslaan. Nogmaals Twente is geen wonder ploeg. En we moeten niet zo doen of Janssen en Ruiz zo geweldig zijn anders speelde ze dit seizoen namelijk niet meer voor Twente maar zo als Suarez bij Liverpool. Suarez is dan ook van een ander niveau dan Janssen en Ruiz. En waar is zo Suarez zo goed geworden juist bij Ajax de mooiste en beste club van Nederland.
    Peter ik ga me alvast voorbereiden op morgen. De 3de ster die gaat er komen daar geloven we in.
    Gr Ajacied
    Maurice


Geef een reactie

