De crisis slaat nu pas toe

mei 18, 2011

Ontving zojuist een somber berichtje van mijn beste vriend X. Kleine belegger in Randstad en sinds deze week dus iets van 30 mille armer.
Hij komt bij me lunchen. Overigens niet alleen om uit te huilen.
Ik geloof heilig in de voorspellende waarde van het aandeel Randstad.
De huidige ondergang ervan bewijst wat mij betreft dat de crisis in ons deel van de wereld nu pas echt toeslaat. Zelfs amper werk meer voor uitzendkrachten, dan weet ik genoeg.
Gelukkig heb ik even ‘nee’ gezegd tegen een koophuis dat op zich aantrekkelijk is. Ik bel die makelaar wel weer als de vraagprijs met 20 procent is gedaald. Daarna nog 10 procent eraf onderhandelen. Dankzij de crisis krijg ik mijn droomhuis straks tegen ongeveer 65 procent van wat de huidige eigenaar er nu voor wil vangen.
Geduld is soms een schone zaak.
Ga ik morgen ook zeggen tegen mijn Randstad-vriend, tijdens die lunch.
Maar hij zal nog meer geduld moeten opbrengen dan ik.

Peter Hooft
Redacteur Soeverein

Geef een reactie

