Had ik het niet voorspeld? Het Legioen moet ingrijpen!

juli 13, 2011

´L’histoire se répète´is het verhaal van Martin van Geel. In mijn column ten tijde van zijn aanstelling als technisch directeur van Feyenoord waarschuwde ik al dat Mario Been de eerste zou zijn die er uit zou vliegen.
De rat Van Geel heeft overal waar hij kwam een tsunami van ellende achtergelaten. In Alkmaar is hij al jaren persona non grata. Bij Ajax had hij de club bijna de vernieling in geholpen toen Uri Coronel in greep.
In Kerkrade heeft de goegemeente een zucht van verlichting geslaakt toen hij aankondigde naar Feyenoord te vertrekken. Overal heeft hij zijn zakken heel riant gevuld. Deze man is een permanent gevaar voor het Nederlands betaalde voetbal.
Mario kreeg een motie van wantrouwen van de spelers? Laat me niet lachen. Wie bepaalt het beleid bij een proforganisatie? De spelers? Passanten die alleen een beetje aardig kunnen voetballen en verder de dag doorkomen met het spenderen van hun giga salaris.
Laat me niet lachen. Zo´n spelersgroep zegt midden in de zomer net na het begin van de trainingen het vertrouwen op?
Als meneer Van Geel ballen had -en ik verzeker u, die heeft hij niet- dan had hij gezegd:“Spelers, ga terug naar je speeltuin, ga eerst even presteren, maak even je salaris waar, geef het legioen dat elke euro moeten omdraaien waar voor z’n geld en ik sta als een man achter Mario Been”.
Gelooft u mij maar, in de wandelgangen heeft de rat Van Geel al weken lopen stoken en zieken om de positie van Mario te ondermijnen.
Een trainer doe je weg aan het einde van het seizoen, of voor mijn part als de eerste zes wedstrijden weer een zeperd zijn geworden. Maar in deze voorbereidingsfase de trainer wegsturen, dat is volstrekt onverantwoord.
Ik roep het Legioen op om massaal in opstand te komen tegen Martin van Geel. Daar zijn vele keurige democratische methoden voor. Boycot De Kuip tot hij vertrokken is. Verzamel handtekeningen of -nog ludieker- kom niet opdagen bij de Open Dag. Moet je zien hoe snel Van Geel gevlucht is.
De persconferentie was de grootste farce ooit. De nitwit Gudde, naast de aartsleugenaar Van Geel en de arme Ron Vlaar. Die door Van Geel misbruikt werd om steeds maar te herhalen dat de spelersgroep het vertrouwen opzegde en dat hij, Martin van Geel, alles deed om dat te voorkomen.
Zelfs overtuigend liegen lukt Van Geel niet en dat hij Ron misbruikte om zijn positie is wel heel triest.
Legioen, ik reken op jullie! Pik dit niet en laat je club geen dag langer in handen van Martin van Geel.

Peter van de Rijt
Sportcommentator Soeverein

Geef een reactie

