De denkfout van IkVader

juli 19, 2011

Ik maak deel uit van de verdachte categorie die niet zoveel sympathie voor kinderen koestert. Ik pleit voor afschaffing van de kinderbijslag en voor vliegmaatschappijen en restaurants die geen kinderen jonger dan 12 jaar toelaten.
Niettemin ben ik een lezer van de site IkVader…..
Omdat ik de hoofdredacteur van vroeger ken. Henk Hanssen had de potentie een groot journalist te worden. Hij koos helaas voor het vaderschap. Dat schijnt ook leuk te zijn, iedereen heeft recht op zijn eigen vergissingen. Maar journalist en vader, dat gaat niet samen. Er zijn trouwens veel meer baantjes die niet met enig ouderschap gecombineerd kunnen worden. Van arts tot rechercheur.
Gistermiddag kreeg ik weer een Nieuwsbrief van ´m.
Over jonge vaders en hun pensioen, ik dacht: erger kan niet.
Ik mailde hem als volgt, maar mijn ´to the point´-reactie publiceert hij niet.
Dus bij deze dan toch:
“Wat een tomeloze onzin: vader worden en aan je pensioen denken.
Laat een volgende generatie vooral haar eigen –eventuele- financiële sores regelen
Meteen al financiële draagkracht op termijn garanderen, is misschien wel de ergste vorm van verwennerij. En er valt dus niets te garanderen, ook niet door de adverterende bank.
Waarom wordt er niet geschreven over het definitieve gegeven dat de volgende generatie met minder genoegen zal moeten nemen? Voor het eerst in meer dan anderhalve eeuw zullen kinderen in ons deel wereld met een armoediger bestaan te maken krijgen dan hun ouders.
Extreem verwende kinderen krijgen hun trekken thuis. Geen amper waardevaste pensioenvoorziening van pa kan daar tegenop.
Leer kinderen keihard werken, dan hebben ze op termijn misschien een kans. Om voor zichzelf te zorgen.”
Dit is wat ze bij IkVader niet willen weten.
De kop in het zand, Nederland anno nu.

Peter Hagtingius
Hoofdredacteur Soeverein

Geef een reactie

