Scriptie nodig? Schrijf ik even!

augustus 3, 2011

Dat van de schuldencrisis, de euro en de dollar, de ondergang van het westers kapitalisme en noem maar op, dat weten we nu wel.
Het spannendste bericht dat ik dezer dagen ogen kreeg, stond op nu.nl: Alarm over handel in scripties op internet.
Als student kun je nu scripties laten schrijven of afmaken tegen gemiddeld € 12,50 per uur, kijk op http://www.scriptielatenschrijven.nl . Een verstandige investering voor wie even rekent: te laat afstuderen impliceert nu een jaartje extra collegegeld van € 3.000.
Gaat een scriptie ergens over? Meestal niet. Ik vind € 12,50 niet zo´n interessant uurtarief, maar ik heb me toch al aangemeld. Ik doe in zowel kanker als de Noord-Koreaanse aandelenmarkt, in fitness en in UFO´s. Desnoods schrijf ik ook over de geheime homo-relatie tussen Karel V en Willem van Oranje; min of meer elk scriptie-onderwerp kan mij ter keuze worden aangeboden.
Academisch onderwijs doet er in ons land al een tijdje niet meer toe. De studenten die het vuile werk laten opknappen in ruil voor een diploma, zijn uiteindelijk vast de slimste studenten. En dus niet de beste.
Ik denk dat ik die jongelui wat te bieden heb. Door schade en schande wijs geworden ben ik van fraude en plagiaat goed op de hoogte, ik geef er als tijdelijk hoogleraar graag college over.
Om de studenten die via trieste bijbaantjes hun toegang tot onderwijs bij elkaar moeten sappelen, verder op weg te helpen.

Peter Hagtingius
Hoofdredacteur Soeverein

Geef een reactie

