Sorry: Nederland wordt opgeheven

augustus 17, 2011

Omdat ik vergeten was een flesje olijfolie mee te brengen, was ik gedoemd mijn vrouw excuses aan te bieden. Ze nam er geen genoegen mee, ik slaap nu op de bank.
Mark Rutte vergiste zich in 50 miljard en bood zijn excuses aan. De volksvertegenwoordiging deed verder niet moeilijk, onder het motto: moet kunnen.
Ik weet niet beter of een oppositie wordt geacht ernaar te streven de regering ten val te brengen. Nu aanleidingen genoeg, zou ik menen. Maar Rutte komt met een slap excuus voor een rekenfoutje van miljarden weg.
We gaan nu onder druk van Duitsland en Frankrijk een voornaam deel van een onze soevereiniteit cadeau doen aan ´Brussel´. Dat is nu eenmaal zo besloten. We gaan ons geld gedurende vele jaren overmaken aan Zuid-Europa, inclusief Frankrijk. Ik ken die mensen daar. Ook over 25 jaar drinken ze er zorgeloos hun Pernod op een terras in Cannes. Hun pensioen wordt straks óók door ons betaald, via ´eurobonds´.
Nu vinden mevrouw Merkel en de heer Sarkozy dat er ‘iets’ geregeld moet worden voor de schulden van Zuid-Europa. Dat die landen straks opnieuw aankloppen in verband met pensioenen, dat blijft nog geheim.
Nederland wordt opgeheven, we kijken ernaar en de volksvertegenwoordiging doet vooral niet wat de verstandige kiezers in overgrote meerderheid verlangen, nee zeggen tegen´ Brussel´.
Ik kan daar lang over nadenken.

Peter Hooft
Redacteur Soeverein

Geef een reactie

