Dierenmishandeling bij Studio Sport

augustus 22, 2011

Afgelopen zondagmiddag: urenlang paardendressuur bij Studio Sport.
De Majesteit was er ook, de paardenheks Ankie van Grunsven was de ´analist´.
Ik weet iets van paarden. Het staat vast dat het niet hun ambitie is aan balletdanserij te doen. Je kunt een verstandig dier als een paard best en paar dingen leren, maar de flauwekul van trippeltrappel op muziek krijg je er alleen ingeramd met iets van martelmethodes; bij elke misstap een metalen priem in je flanken geboord.
Leer mij de paarden kennen! Ze willen het liefst over de poesta´s struinen, zonder zo’n rotzak met toebehoren op hun rug.
Naar het schijnt is het van eminent belang dat onze mishandelde danspaarden in 2012 een paar keer goud scoren op de Olympische Spelen in Londen. Een gouden medaille interesseert een paard niet, applaus ook niet.
Ook dressuur is weer zo´n gruwelijk bewijs dat de mens zich hoger acht dan het dier. Marteling om de status van ballerina te bereiken, het goud is voor de Van Grunsven-achtigen. Een manegepaard heeft ook geen vrolijk bestaan, maar zal het toch minder slecht hebben getroffen dan de ‘topsporters’ die gedwongen voor goud gaan.
En NOS Studio Sport maakt dus propaganda voor deze vorm van dierenkwelling. Want de Olympische Spelen komen eraan!
Wat een treurigheid.

Ellen van Linschoten
Medewerkster Soeverein

2 Responses to “Dierenmishandeling bij Studio Sport”

  1. ZijalleenisZij Says:

    Ruim drie kwartier zit ik hier te lezen met een grijns van oor tot oor.
    Wat een super goede blogs lees ik hier.
    Na het lezen van dit blog neem ik even pauze. Over dierenmishandeling gesproken, mag ik een link achter laten die zowel met voetbal als met dierenmishandeling te maken heeft?
    Wellicht begrijpt u waarom ik nu even pauze neem…..

    http://serbiananimalsvoice.wor​dpress.com/2011/02/09/bulgaria​-existing-eu-member-state-wall​-of-shame/#comment-14201

  2. ZijalleenisZij Says:

    De Europese voetbalunie gaat op hondenjacht. Met nog ruim tien maanden te gaan voor de start van het EK wil de UEFA het probleem van de zwerfhonden in Oekraïne aanpakken. Michel Platini, voorzitter van de UEFA, had tijdens zijn laatste bezoek aan het land al geklaagd over de vele rondzwervende viervoeters.
    De UEFA doneert een kleine 9000 euro om het probleem van de loslopende dieren op te lossen tijdens EURO 2012. Oekraïne gaat nu met dat geld de zwerfhonden steriliseren. Volgens de Oekraïense krant Segodnja leven alleen in de hoofdstad Kiev al zo’n 11.000 straathonden.
    De voormalige Sovjetrepubliek hoopt zich met het aanpak van het hondenprobleem beter te presenteren. Behalve in Kiev wordt in Oekraïne ook in Donetsk, Charkov en Lviv gespeeld. Ook daar komen veel zwerfhonden voor. De donatie van de UEFA lijkt daarmee niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat.
    Oekraïne organiseert het voetbalevenement samen met Polen. Het duurt van 8 juni tot 1 juli.

    De UEFA moet zich diep schamen. Hier zijn geen woorden voor. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het hele voetbalevenement uitloopt in een drama !
    ———
    Mijn excuus. Ik heb deze reactie geplaatst bij uw blog over het ritueel slachten. Het was mijn bedoeling de reactie alleen bij dit blog te plaatsen .


Geef een reactie

