Het betaalbaar alternatief van de tapas

december 14, 2011


Twee oude vrienden belden en inviteerden mij voor een diner. Ik reageerde enthousiast maar toen ik hoorde dat ik mij bij Tapas-restaurant Mano a Mano op het Hugo de Grootplein in Amsterdam diende te vervoegen, bleef er van mijn aanvankelijke vreugde niet veel over.
Noch de locatie, noch tapas -die ik nooit had gegeten- trokken mij.
Maar na binnenkomst in het leuke en warme etablissement was ik al snel weer helemaal blij. De zaak zat vol en in een gezellige hoek kregen we meteen mooi warm brood met een heerlijke bijpassende olie. De tafel stond vol met noem het maar amuses, zowel koud als warm en allemaal uitstekend op smaak. Soms wel heel erg pittig, maar de accenten van de Spaanse keuken dienden hier natuurlijk de boventoon te voeren.
Men bleef maar nieuwe gerechten aanvoeren en ik besloot ter plekke dat het zeker niet mijn laatste bezoek aan een tapas-restaurant zou zijn.
Mijn tafelgenoten lieten zich de Irish coffee meerdere malen smaken en toch was de eindrekening net geen € 100.Een wel heel vriendelijke prijs voor zo veel lekkernijen.
De bediening uit Chili sprak uitmuntend Nederlands en iedere gast voelde zich onmiskenbaar thuis. Geen wonder, zou ik zeggen..
Bij menig restaurant ben ik per persoon tegenwoordig al gauw € 150 kwijt. En bij wat dan in de volksmond een tapasbar heet terwijl ik het liever gewoon over een Spaans restaurant heb, eet je dus voor veel minder geld minstens zo goed. Mano a Mano zit- begreep ik- vaak helemaal vol, een teken dat de kwaliteit er altijd gewaarborgd is.

Joop Rentmeester
Restaurantcriticus Soeverein

Geef een reactie

